
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Ιωάννης Κοραντής σχετικά με τη πληροφορία ότι ελικόπτερα S-70B του Πολεμικού Ναυτικού εντόπισαν κίνηση τούρκικου υποβρυχίου στις ακτές της Αττικής στα μέσα Ιανουαρίου. Το συμβάν διαψεύδεται αρχικά αφού η αποκάλυψη της τουρκικής ενέργειας στην ελληνική κοινή γνώμη λίγες ημέρες μετά το Ερζερούμ θα έκανε ξεκάθαρο και στους πλέον αδαείς την ανικανότητα του πρωθυπουργού στη διαχείριση των ελληνοτουρκικών αλλά και τη παταγώδη αποτυχία του (μη) δόγματος της “στρατηγικής ψυχραιμίας”. Ο Ευ. Βενιζέλος αναφέρει ότι “στο πλαίσιο προγράμματος επιχειρησιακής εκπαίδευσης της 13ης Ιανουαρίου 2011, πραγματοποιήθηκε τις πρωινές έως απογευματινές ώρες συντήρηση ιπτάμενου προσωπικού διοικήσεως Ε/Π Ναυτικού σε διαδικασίες Ανθυποβρυχιακού Πολέμου στην περιοχή Μαντήλι ν. Εύβοιας, με συμμετοχή δύο ζευγών Ε/Π S-70B του Π.Ν.. Καθ’όλη την διάρκεια που τα Ε/Π επιχειρούσαν στην περιοχή δεν έγινε εντοπισμός περισκοπίου υποβρυχίου (Υ/Β), όπως αναφέρεται στη σχετική ερώτηση, ούτε αποκτήθηκε κάποια θετικά εξακριβωμένη επαφή Υ/Β.”
Στη συνέχεια όμως αποκαλύπτει ότι το επίμαχο χρονικό διάστημα είχαν δεσμευθεί περιοχές του Αιγαίου για τη διεξαγωγή ασκήσεων από το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό (TDK): “Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι οι περιοχές οι οποίες, σύμφωνα με τις Δηλώσεις Κινήσεων Υ/Β (SUBNOTE), είχαν δεσμευθεί για δύο (2) Υ/Β του τουρκικού Π.Ν. βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 75 ΝΜ βορειοανατολικά από την περιοχή που επιχειρούσαν τα Ε/Π του Π.Ν..”
Σημειώνεται πως ο ερωτών βουλευτής Ιω. Κοραντής ζητά την απονομή ηθικών αμοιβών στα πληρώματα της 2ης Μοίρας Ελικοπτέρων Ναυτικού, μέμφεται το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ για τη μη έκδοση οποιασδήποτε σχετικής ανακοίνωσης και αποκαλύπτει τη διεθνή πρακτική σε παρόμοιες εχθρικές ενέργειες:
“Σε κάθε περίπτωση, το τελευταίο αυτό συμβάν, λίγες μόνον ημέρες μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Ερζερούμ και τις παραβιάσεις εκ μέρους τουρκικών αεροσκαφών που σημειώθηκαν την παραμονή και την επομένη αυτής, σηματοδοτεί μία νέα κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, σε συνδυασμό με τις επαναλαμβανόμενες «αβλαβείς διελεύσεις» τουρκικών πολεμικών σκαφών επιφανείας έξω από το Σούνιο και την Κέα οπωσδήποτε θα πρέπει να αποδοθούν εύσημα στα πληρώματα των ελικοπτέρων μας για την επιχειρησιακή ετοιμότητα και αποτελεσματικότητά τους. Σημειώνεται πάντως ότι η ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ ως και του ΓΕΝ υπήρξε ελάχιστη, πράγμα που αντικατοπτρίστηκε στην αντίστοιχη κάλυψη από τα ΜΜΕ.
Από την άλλη πλευρά, πρέπει να παρατηρηθεί ότι σε ανάλογη περίπτωση, προ ετών, οι Σουηδοί δεν είχαν διστάσει να βομβαρδίσουν σοβιετικό υποβρύχιο έξω από ναύσταθμό τους. Το σκάφος είχε αναγκασθεί να αναδυθεί για να αποφύγει την βύθισή του και ο Πλοίαρχός του είχε ζητήσει συγγνώμη, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι το υποβρύχιό του είχε χάσει τον προσανατολισμό του και είχε βρεθεί κατά λάθος έξω από τον σουηδικό ναύσταθμο (!!!).“
Στη συνέχεια όμως αποκαλύπτει ότι το επίμαχο χρονικό διάστημα είχαν δεσμευθεί περιοχές του Αιγαίου για τη διεξαγωγή ασκήσεων από το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό (TDK): “Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι οι περιοχές οι οποίες, σύμφωνα με τις Δηλώσεις Κινήσεων Υ/Β (SUBNOTE), είχαν δεσμευθεί για δύο (2) Υ/Β του τουρκικού Π.Ν. βρίσκονταν σε απόσταση περίπου 75 ΝΜ βορειοανατολικά από την περιοχή που επιχειρούσαν τα Ε/Π του Π.Ν..”
Σημειώνεται πως ο ερωτών βουλευτής Ιω. Κοραντής ζητά την απονομή ηθικών αμοιβών στα πληρώματα της 2ης Μοίρας Ελικοπτέρων Ναυτικού, μέμφεται το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ για τη μη έκδοση οποιασδήποτε σχετικής ανακοίνωσης και αποκαλύπτει τη διεθνή πρακτική σε παρόμοιες εχθρικές ενέργειες:
“Σε κάθε περίπτωση, το τελευταίο αυτό συμβάν, λίγες μόνον ημέρες μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Ερζερούμ και τις παραβιάσεις εκ μέρους τουρκικών αεροσκαφών που σημειώθηκαν την παραμονή και την επομένη αυτής, σηματοδοτεί μία νέα κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας, σε συνδυασμό με τις επαναλαμβανόμενες «αβλαβείς διελεύσεις» τουρκικών πολεμικών σκαφών επιφανείας έξω από το Σούνιο και την Κέα οπωσδήποτε θα πρέπει να αποδοθούν εύσημα στα πληρώματα των ελικοπτέρων μας για την επιχειρησιακή ετοιμότητα και αποτελεσματικότητά τους. Σημειώνεται πάντως ότι η ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ ως και του ΓΕΝ υπήρξε ελάχιστη, πράγμα που αντικατοπτρίστηκε στην αντίστοιχη κάλυψη από τα ΜΜΕ.
Από την άλλη πλευρά, πρέπει να παρατηρηθεί ότι σε ανάλογη περίπτωση, προ ετών, οι Σουηδοί δεν είχαν διστάσει να βομβαρδίσουν σοβιετικό υποβρύχιο έξω από ναύσταθμό τους. Το σκάφος είχε αναγκασθεί να αναδυθεί για να αποφύγει την βύθισή του και ο Πλοίαρχός του είχε ζητήσει συγγνώμη, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι το υποβρύχιό του είχε χάσει τον προσανατολισμό του και είχε βρεθεί κατά λάθος έξω από τον σουηδικό ναύσταθμο (!!!).“
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου