ΣΠΑΣΤΕ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ... ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ! ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΑΟΣ!

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

Με όπλα το κύμα και τις μάνικες απέκρουσαν τους πειρατές


Το δεξαμενόπλοιο «Σίκινος», της διαχειρίστριας εταιρείας Κykla-des Maritime, νωρίς χθες το πρωί άφησε πίσω του την επικίνδυνη περιοχή του Κόλπου του Αντεν και οι αξιωματικοί της γέφυρας, ανακουφισμένοι, χάραξαν ρότα για την Κίνα. Η Κίνα είναι ο τελικός προορισμός του σκάφους το οποίο είχε αποπλεύσει από το Σουδάν με 24 ναυτικούς πλήρωμα, μεταξύ των οποίων και οχτώ Ελληνες.

Οι μόνοι ήχοι που ακούγονταν ήταν αυτός της μηχανής του πλοίου και των κυμάτων που έσκαγαν με δύναμη στην πλώρη του δεξαμενόπλοιου. Ο άνεμος ήταν εντάσεως 6 μποφόρ. Το πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 150.000 τόνων, έπλεε 550 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Ομάν. Ολα φαίνονταν ότι βαίνουν καλώς... όταν, ξαφνικά, στην πορεία του «Σίκινος» εντοπίσθηκε ένα αλιευτικό ανοιχτής θαλάσσης, καφέ χρώματος και χωρίς διακριτικά. Ο καπετάνιος του σκάφους Λεωνίδας Χαρίδας κινητοποιήθηκε αμέσως. Αρχικά άλλαξε πορεία προκειμένου το μεγάλο δεξαμενόπλοιο να αποφύγει το μικρό αλιευτικό, αλλά και διά παν ενδεχόμενο. «Μπορεί να είχαμε βγει από την επικίνδυνη περιοχή και να πλέαμε σε νερά όπου δεν είχαν σημειωθεί στο παρελθόν περιστατικά με πειρατές, ωστόσο εμείς διατηρούσαμε την ετοιμότητά μας», ανέφερε ο καπετάνιος.

Ετοιμότητα και ψυχραιμία

Ξαφνικά, από το αλιευτικό έπεσε στη θάλασσα ένα άσπρο ταχύπλοο, με τέσσερα άτομα, το οποίο κατευθύνθηκε με μεγάλη ταχύτητα προς την αριστερή πλευρά του δεξαμενόπλοιου.

«Βλέποντας την κίνηση του ταχύπλοου, αμέσως σήμανα συναγερμό και κάλεσα το πλήρωμα, που βρισκόταν ήδη σε ετοιμότητα, να πάει στην αριστερή πλευρά και να πάρει τις μάνικες του νερού», λέει ο καπετάν Λεωνίδας στην «Κ». «Την ίδια στιγμή έδωσα εντολή να γυρίσουμε το πλοίο κόντρα στον καιρό, για να προκαλέσουμε μεγαλύτερο κυματισμό στις πλευρές μας, αυξάνοντας παράλληλα την ταχύτητά μας. Θετικό όπλο μας αποδείχθηκε και το γεγονός ότι το ύψος των εξάλων του πλοίου (η απόσταση από τη θάλασσα έως και το κατάστρωμα) ήταν περί τα επτά μέτρα».

Λόγω της ετοιμότητας που επέδειξε το πλήρωμα –αποτέλεσμα των ασκήσεων που γίνονται για ανάλογα περιστατικά– οι πειρατές άλλαξαν ρότα και κατευθύνθηκαν προς την δεξιά πρόσθια πλευρά του σκάφους, ελπίζοντας να αιφνιδιάσουν τους ναυτικούς του «Σίκινος». Ομως, και πάλι απέτυχαν. «Οταν είδα να αλλάζουν πορεία», διηγείται ο καπετάνιος, «φώναξα στο πλήρωμα να πάει στο σημείο που κατευθύνονταν οι πειρατές για να τους εμποδίσουμε να ρίξουν τις μεταλλικές σκάλες που είχαν. Μόλις το ταχύπλοο με τους τέσσερις οπλισμένους πειρατές μας πλησίασε, αρχίσαμε να ρίχνουμε νερό με τις μάνικες, ενώ τους ρίξαμε και φωτοβολίδες. Οι πειρατές αιφνιδιάστηκαν και έγιναν περισσότερο επιθετικοί. Για να μας εκφοβίσουν έριξαν πυροβολισμούς στον αέρα. Αμέσως κάλεσα τους άνδρες μου να τραβηχτούν λίγο πιο μέσα για να είναι ασφαλείς. Το πλοίο συνέχισε να πλέει με ταχύτητα. Ετσι, οι πειρατές, βλέποντας ότι απέτυχαν, απομακρύνθηκαν προς το καφετί αλιευτικό και εμείς συνεχίσαμε την πορεία μας αφήνοντάς τους πίσω μας».

Σύμφωνα με τον καπετάν Λεωνίδα, τόσο ό ίδιος όσο και το πλήρωμα χρειάσθηκαν αρκετά λεπτά για να συνειδητοποιήσουν ότι όλοι ήσαν ασφαλείς και ο εφιάλτης είχε τελειώσει.

«Εμένα παρόμοιο περιστατικό μου συνέβη πρώτη φορά στην καριέρα μου, ελπίζω και τελευταία. Σε τέτοιες στιγμές χρειάζεται να είσαι ψύχραιμος και ήρεμος και να εφαρμόζεις όσα έχεις μάθει για την αποφυγή ανάλογων περιστατικών. Εμείς στο πλοίο κάνουμε γυμνάσια για αντιμετώπιση πειρατικών ενεργειών και πάντοτε, όταν πλέουμε στις λεγόμενες επικίνδυνες περιοχές, βρισκόμαστε σε ετοιμότητα», σημειώνει ο καπετάν Λεωνίδας Χαρίδας. Μόλις την Κυριακή, πειρατές κατέλαβαν ένα ελληνικό υπερδεξαμενόπλοιο, με εννέα Ελληνες στο 28μελές πλήρωμά του.

Ενημερώθηκε το ΝΑΤΟ

Ο καπετάνιος του «Σίκινος» ενημέρωσε για το περιστατικό τη διοίκηση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ που περιπολούν στην περιοχή δίδοντας στοιχεία για το πειρατικό αλιευτικό. Παράλληλα, ενημερώθηκε και το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης του Λιμενικού Σώματος, το οποίο με τη σειρά του γνωστοποίησε το περιστατικό στα διεθνή κέντρα καταπολέμησης της πειρατείας, καθώς και στις δυνάμεις της στρατιωτικής επιχείρησης «ATALANTA» της Ε.Ε. Πάντως, το σημαντικό ερώτημα παραμένει: Οι δυνάμεις που έχουν κληθεί να προστατεύσουν τα εμπορικά πλοία από τους πειρατές έχουν «λυμένα» τα χέρια τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SYNC BLOGS SYNC ME @ SYNC Neemo.gr