Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009
Το «μακρύ χέρι» του Στόλου
Του Αγίου Νικολάου σήμερα, που σύμφωνα με την ελληνική παράδοση γιορτάζει το ναυτικό μας, Πολεμικό και Εμπορικό, και φυσικά όλοι οι άνθρωποι της θάλασσας. Για το λόγο αυτό, λοιπόν, η «Α.τ.Κ.» προτίμησε φέτος να… πρωτοτυπήσει γιορτάζοντας τον Άγιο Νικόλα σε ένα… αεροδρόμιο!
Ναι, δεν διαβάσατε λάθος. Σε ένα αεροδρόμιο, καθώς επισκεφθήκαμε το «Ναυτικό Οχυρό Κοτρόνι», όπως είναι η επίσημη ονομασία του στο λεξιλόγιο του Πολεμικού Ναυτικού, του αεροδρομίου/ελικοδρομίου που αποτελεί την έδρα της Διοικήσεως Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ). Στο φιλόξενο γραφείο του διοικητή της ΔΕΝ, πλοιάρχου Νίκου Καστανιά μας περίμενε, εκτός από το διοικητή και ο Επιστολέας (=υποδιοικητής) της διοικήσεως αντιπλοίαρχος Ανδρέας Βέττος.
Ως είδηση να σημειώσουμε ότι στο τέλος Δεκεμβρίου ολοκληρώνεται στη Σχολή Ελικοπτέρων Ναυτικού η εκπαίδευση των πρώτων οκτώ, από τους 15 συνολικά, πιλότων των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι ακολούθως με τα δύο από τα έξι ελικόπτερα Aegean Dophin θα αρχίσουν –επιτέλους– να εκτελούν τις δικές τους αποστολές στο Αιγαίο.
Ζητώντας από τον πλοίαρχο Καστανιά να μας πει –τελείως επιγραμματικά– με δύο κουβέντες ποιο είναι το έργο του προσωπικού και των πτητικών μέσων της ΔΕΝ, η απάντησή του, με μόλις οκτώ λέξεις, είναι χαρακτηριστική: «Αποτελούν το μακρύ χέρι του κυβερνήτη του πολεμικού πλοίου».
«Η αποστολή της ΔΕΝ είναι η μέσα στα όρια των εντολών του ΓΕΝ και του Αρχηγείου Στόλου οργάνωση, διοίκηση, εκπαίδευση, συντήρηση και επισκευή του υλικού, η ετοιμότητα και γενικά η πολεμική προετοιμασία των ελικοπτέρων με σκοπό την ανάληψη από αυτά οποιουδήποτε έργου σε καιρό ειρήνης ή πολέμου μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους», μας εξηγεί ο διοικητής, για να προσθέσει με χαμόγελο. «Στην πραγματικότητα είμαστε σε συνεχή ετοιμότητα για την εκτέλεση μιας ποικιλίας διαφορετικών αποστολών, που λόγω της φύσεως του πτητικού μέσου, που επιχειρεί πάνω από θάλασσα, σε πολύ χαμηλό ύψος, κυρίως τη νύχτα, οι αποστολές ακόμα και όταν αυτές πραγματοποιούνται σε ειρηνική περίοδο, διεξάγονται εντούτοις κάτω από καθαρά επιχειρησιακές/πολεμικές συνθήκες. Με ό,τι και αν αυτό πρακτικά σημαίνει». Επισημαίνει δε με έμφαση ότι τα ελικόπτερα του Π.Ν. επιχειρούν ουσιαστικά από τα ελικοδρόμια των πολεμικών πλοίων, που είναι τόσο μικρών διαστάσεων, ώστε κανονικά, αν ήταν στην ξηρά, με τις διαστάσεις αυτές, η αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν θα τους χορηγούσε άδεια χρήσεως του συγκεκριμένου «ελικοδρομίου»!
«Και πρόσθεσε ακόμα ότι το «ελικοδρόμιο» αυτό, ο μικρών διαστάσεων δηλαδή χώρος που βρίσκεται στην πρύμνη των πλοίων δεν είναι ακίνητος, όπως είναι στην ξηρά, αλλά «κουνιέται» σαν τρελός πέρα –δώθε, λόγω του κυματισμού και τα βράδια είναι και σκοτεινός», μας λέει με το γνωστό του χαμόγελο ο Ανδρέας.
Αναφορικά με τη γκάμα των αποστολών που φέρουν σε πέρας οι άνθρωποι και τα μέσα της ΔΕΝ ο διοικητής αρχίζει την «απαρίθμηση»: «Η βασική αποστολή είναι, όπως προελέχθη, ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος, δηλαδή η έρευνα, ο εντοπισμός και η τελική προσβολή του εχθρικού υποβρυχίου. Δεύτερο, η σύνθεση της τακτικής εικόνας του εχθρού, ώστε ο δικός μας αρχηγός ή ο τοπικός διοικητής να έχει πλήρη τακτική εικόνα για την ευχερέστερη προσβολή των στόχων επιφανείας ή των υποβρυχίων. Τρίτο, η δυνατότητα διενέργειας αποστολής έρευνας και διάσωσης (SAR) μέρα και νύχτα. Τέταρτο, αποστολές Διοικητικής Μέριμνας ή ειδικών επιχειρήσεων με βατραχανθρώπους της ΔΥΚ επ’ ωφελεία του Στόλου. Πέμπτο, αεροδιακομιδές (Medevac), αν αυτό απαιτηθεί».
Σχολή Ελικοπτέρων Ναυτικού
Το γραφείο του διοικητή της ΣΕΝ, του πλωτάρχη (ΧΕΜ) Ανδρέα Τσέλου, είναι ένα μικρό Μουσείο από τα αναμνηστικά και τις φωτογραφίες μιας σπουδαίας καριέρας στα ελικόπτερα του Π.Ν. Ο ίδιος, με περισσότερες από 5.500 ώρες πτήσεως στα ελικόπτερα του Π.Ν., είναι της κατηγορίας των Χειριστών Ειδικής Μονιμότητας (ΧΕΜ). Ξεκίνησε με πτυχίο ανθυποπλοιάρχου του Εμπορικού Ναυτικού, στη συνέχεια έγινε επίκουρος Σημαιοφόρος του Π.Ν. στη διάρκεια της θητείας του και ακολούθως δήλωσε μονιμότητα για να γίνει πιλότος ελικοπτέρων με υποχρέωση να παραμείνει στο στράτευμα για 19 χρόνια αρχικά με μία «επέκταση» της σταδιοδρομίας του για μία ακόμα επταετία.
Το 2010 και η επταετία αυτή πλησιάζει στο τέλος της. Είναι επομένως απόλυτα φυσιολογικό από την εξαιρετικά τιμητική, όσο και υπεύθυνη θέση του διοικητή της ΣΕΝ, να νιώθει ότι κουβαλά ένα μεγάλο βάρος στους ώμους του, καθώς από αυτόν (και τους έμπειρους εκπαιδευτές του) περνούν οι υποψήφιοι νέοι ελικοπτεράδες του ναυτικού. «Ετησίως από κάθε τάξη της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων μας έρχονται περίπου 12 νεαροί αξιωματικοί, από τους οποίας στη διάρκεια της εκπαίδευσης θα κοπούν περίπου οι μισοί» μας τονίζει, προσθέτοντας ότι «η αποστολή της Σχολής είναι η παροχή θεωρητικής και πρακτικής εκπαιδεύσεως σε εκείνους που φοιτούν στα επιμέρους σχολεία για τον χειρισμό, συντήρηση επισκευή και την υποστήριξη των διατιθέμενων τύπων ελικοπτέρων και συσκευών, με σκοπό να καταστούν ικανοί να ανταποκριθούν στα ανάλογα με το αποδιδόμενο πτυχίο καθήκοντά τους».
Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/12/blog-post_7296.html#ixzz0YwBOcY5U
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου